A SEGÍTSÉG

Skeeter (Emma Stone) a főiskola befejezése után újságíróként próbál pénzt keresni, de elhatározza, könyvet ír az előkelő déli családoknál szolgáló cselédekről, méghozzá a szolgálók nézőpontjából. Hosszas rábeszélés után Aibileen (Viola Davis), Skeeter legjobb barátjának házvezetőnője, a hallgatást megtörve elsőként mesél a kívülállók számára zárt fekete közösség félelmeiről.



Annak ellenére, hogy Skeeter életre szóló barátságait kockáztatja, Aibileennel közösen folytatják a kutatást, és hamarosan több nővel találkoznak, akik szeretnék elmesélni történetüket, és kiderül, sokkal több mondanivalójuk van, mint amire számítottak.

A segítség az 1960-as években, Mississippi állam Jackson nevű városában játszódik, egy olyan tájon és korban, ahol mindennaposak a rasszizmus jegyében elkövetett merényletek és robbantások. Tate Taylor dramedyje mégsem vériszamos alkotás, egyetlen valamire való keresztégetés sincs benne.

Jellemző, hogy A segítség egyetlen erőszakos jelenetét egy női ármány okán bekövetkező rendőri letartóztatás képezi. A rendező tudatosan határolja el filmjét a történelem brutalitásától: afro-amerikai hősnői nem polgárjogi élharcosok, hanem megrázóan igaz történetek szókimondó mesélői.

A történet szerint egy főiskolát frissen befejező cserfes hölgy az önmegvalósítás útjára lépne: írónővé szeretne válni. A városi újság háztartási rovata mellett hamarosan meg is találja első könyvének vezértémáját: a déli családoknál szolgáló fekete cselédek világlátása érdekli, ezért – az állam elnyomó törvényeinek ellenszegülve – a baráti társaságánál alkalmazott házvezetőnők élményeit gyűjti csokorba.

Tate Taylor a cselédek megrázó tapasztalatait hol a cselekménybe ágyazva mutatja meg, hol egyszerűen a szereplők szájába adja, de a történetek jórészt az előkelő déli háztartások megfoghatatlan határjelenségét tárják fel.

Gyakran saját csemetéjük kárára fehér porontyokat nevelnek fel, hogy aztán felnőttként ők legyenek majd szerető(?) munkaadóik, akiket esetenként a fajgyűlöletre épülő társadalmi konszenzus tart béklyóban. A segítség egyfajta képlékeny kötődésről mesél, amelyet az anyaság problematikája és a patriarchális otthonába zárt feleség magánya határoz meg, ugyanakkor a faji különbségekkel megtámogatott munkaadói felsőbbrendűség ellenpontoz.


A teljes keresztény filmekkel ellentétben az ajánló filmjei nem kimondottan keresztény alkotások, hanem olyan értéket közvetítő filmek, amelyeket érdemes megnézni. Ebben a kategóriában csak hivatalos előzetesek vannak.


A nicelife.hu csak beágyazási kódokat használ fel, amelyek külső videó portálokon feltöltött tartalmakra mutatnak. Oldalunk a hozzáférhetővé tett tartalmakat jogilag nem ellenőrzi, és nem keres olyan tényeket vagy körülményeket, amelyek jogellenes tevékenység folytatására utalnak.