A PORNOGRÁFIA AJTÓT NYIT A DÉMONI BEFOLYÁS SZÁMÁRA

A Biblia eleven történetekkel beszél a lelki megpróbáltatásokról, bűnös szokásokról és a gyógyulásról – színesítve a beszámolókat, amelyek több mint két évezrede rabul ejtik a keresztényeket, miközben élénk beszélgetéseket indítanak el a jó és a rossz kapcsolatáról.



A spirituális hadviselésről és a megpróbáltatások nehézségéről szóló viták teológiai mélységű beszélgetéseket szül. Ezekben az egyre összetettebb vitákban felmerülő kifejezések között szerepel a 'megszabadítás', egy olyan szó, amelyet bibliai szövegkörnyezetben sokszor írtak úgy, mint 'ördögűzés'.

"A megszabadulás az a cselekedet, amikor meg akarunk szabadulni a terhektől és a traumáktól, amelyek által az ellenség behatolt az életünkbe, és teszünk is ezért" – mondta nemrég Jareb Nott tanító 'Billy Hallowell Playing With Fire Podcastjában'. "A szabadulás egyszerűen a szabadságra vágyás miatt a démoni, függőségek által viselt rabláncok levetkőzése, amelyek árnyékot vetnek életünk mindennapjaira."

Nott elmagyarázta a különbséget azon emberek között, akiket teljesen ural a démoni befolyás – olyan egyének, akik teljes mértékben elkötelezték magukat a gonosz mellett – és azok között, akik bizonyos problémákkal vagy életük különböző színterein küzdenek függőségekkel. A teljes uralás, mint mondta, ritka. De az olyan dolgok, mint a pornográfia, más küzdelmek mellett, megnyithatják a hívők életét a lelki problémák egész sora előtt.

Amikor az emberek ilyen, ártatlannak tűnő kísértésnek engednek 'csak egy kicsit', az a bűnös viselkedés szokássá alakulását jelenti


"A legtöbb ember nem fogja teljes egészében a Sátánnak szentelni az életét. Amit gyakran látunk, az az, hogy vannak olyan területek az életünkben, mint a 'pornográfia kapuja'. Vagyis a szemünk, a fülünk. A dolgok, amelyekben részt veszünk, mert csábítóak." Amikor az emberek ilyen, ártatlannak tűnő kísértésnek engednek 'csak egy kicsit', az a bűnös viselkedés szokássá alakulását jelenti. Nott azt mondta, hogy ennek súlyos következményei lehetnek.

"Ez a 'dédelgetés' nyitott ajtó lesz az adott dolognak, hogy újra és újra visszatérjen,
és általa démoni befolyás nyerjen teret az életünkben."

Lelkünk üdvösségét tekintve nincs különbséget aközött, hogy valaki teljes odaadással szolgálja a gonoszt, illetve aközött, aki a pornográfia rabja lesz vagy más erkölcsi küzdelmet folytat, és nem tud szabadulni tőle. Rabság vagy önkéntes szolgálat? Ez a kérdés. Mindenki szolgál, vagyis tartozik valakihez. Nincs középút. El kell jutnunk Krisztus megismerésére, aki képes megszabadítani a bűn rabságától; minden hasonló dologról lemondani, és megbánni az azokban való részvételt, így önként adva magunkat az Istennek tetsző életre.

"Senki sem szolgálhat két úrnak: vagy gyűlöli az egyiket, a másikat pedig szereti, vagy ragaszkodik az egyikhez, a másikat pedig megveti. Nem szolgálhattok az Istennek is, a Mammonnak is." (Máté 6:24)

Nott folytatta: "Az életünk azon területein, mint például a pornográfia, ezek azok a dolgok, amelyekből valójában gyorsan megtérhetünk. Megtörjük a gonoszhoz való ragaszkodást, ha megparancsoljuk a gonosznak, a démoni befolyásnak, hogy távozzon tőlünk; ehhez komoly döntésre van szükség, egy elhatározásra. Ez a szabadulás ára."

Az év elején a Faithwire-nek adott interjújában Sathiya Sam, egy keresztény író, aki szisztematikus eljárást dolgozott ki a férfiaknak a pornográfiafüggőség leküzdésére, szintén kiemelte a pornófogyasztás 'démoni összetevőjét'.

"A valóság az, hogy amikor valami olyan mérgező dologgal foglalkozol, mint a pornográfia, akkor szinte az ördöggel kelsz táncra, mintha tényleg valami démoni dologgal foglalkoznál, akinek helyet adsz életedben" - mondta Sam, megjegyezve, hogy míg néhányan korai sikereket érhetnek el a pornográfia legyőzésében, sokan visszaesnek, mert "nem építették fel a lelki érettséget ahhoz, hogy ténylegesen fenntartsák az áttörést".


Ezt is ajánljuk


A büszkeség halálos bűne

"A megromlás előtt kevélység jár, és az eset előtt felfuvalkodottság." Ez a bibliai bölcsesség aláhúzza a büszkeségben rejlő veszélyeket, és nem puszta jellemhibának, hanem a bukás előszobájának tartja.