HANDEL MESSIÁS CÍMŰ MŰVÉNEK BOTRÁNYOS ÁTÍRÁSA

Handel Messiás című darabjának a nemek közötti különbségtételt elutasító, többistenhívő, multikulturális szellemben megrendezett előadása nagyon pozitív kritikát kapott az amerikai sajtóban az LMBT (Leszbikusok, Melegek, Biszexuálisok, Transzneműek) megjelenítéséért és Jézus muszlim nőként való színpadra állításáért.



A New York Times egy részletes beszámolót tett közzé Handel Messiás című művének feldolgozásáról. A 78 perces előadás már elérhető a színház weboldalán, ahol "Handel hangjainak merész újragondolásaként" definiálják a darabot. Az énekesek átírták a szöveg nagy részét, amelyet eredetileg Charles Jennens (1700-1773), George Frideric Handel barátja írt. Jennens a Szentírásra alapozta a szöveget. "Ez nem a nagyszüleid Messiása!" - mondta a The New York Times-nak Spencer Britten, aki az előadásban énekel.

A darabot Britten nyitja meg, aki nyíltan hangoztatja homoszexuális irányultságát. "Engedjétek el magatokat, én népem!" - hangzik a kezdő mondat, amint magas sarkú cipőben sétál a vancouveri utcákon. A háttérben közben egy LMBT feliratú, szivárvány színű zászló és gyalogos átkelő jelenik meg. Pár pillanattal később a Jukonban egy indián nő "Isten" nevét "Teremtőre" módosítva énekel. Később egy montreali nő, Rihab Chaieb énekli a "Megvetett" című dalt, melyet Handel és Jennens kifejezetten Jézusról írtak. De Chaieb úgy változtatja meg a szöveget, hogy az muzulmán anyjára utaljon, akivel a filmben muszlim imádságokat mondanak. "Megvetett és elutasított: a férfiak elutasítják, ami fájdalmas egy nő számára!" - énekli Chaieb.

"Ez nem a nagyszüleid Messiása!" - mondta Spencer Britten, aki az előadásban énekel


A New York Times az előadásról ezt írta: "A Messiás képe végre a sokaság számára is megfoghatóvá vált, megszabadulva a történelem során kötelezően kialakult kötelékektől!". Az újság az előadást a "kanadai multikulturalizmus felszabadult ünnepének" nevezte. Az előadás Joel Ivany, kanadai színházigazgató ötlete nyomán készült.

"Amikor a Fekete életek is számítanak mozgalom tüntetései az egész világon zajlottak, bántó volt a csend a klasszikus zene világában, és arra gondoltam: 'Mi lenne, ha ebben a darabban, a Messiásban mindenki helyet és hangot kapna: az őshonos indián, a fekete vagy színes ember?' " - mondta Ivany.

Kevin D. Williamson kritikus élesen bírálta az előadást, és azt mondta, hogy

ez az előadás kigúnyolja és megalázza a Messiás csodáját.

"Tudunk-e idézni 20 egymást követő verssort, bármely kortárs vagy az elmúlt 20 évben alkotó amerikai költő verseiből? Tudunk-e bárkit, aki ilyen volumenű, időtálló, örök mondanivalót hordozó művet alkotott volna, mint Handel? Nem! És ennek oka van!" - írta Williamson. "Az 1741-ben összeállított Messiás 300 éves. Van-e egyetlen korabeli észak-amerikai zenemű, amelyről azt várjuk, hogy ismert lesz a 2300-as években?"

Williamson hozzátette: "Az a kulturális irányzat, amely megpróbálja mind széleskörűbben bevonni a különböző vallási irányzatokat, a homoszexualitást és más elfajzott világnézeteket a művészetbe, az a keresztény világnézettel szemben áll és nagy valószínűség soha nem fog olyan értéket képviselni és olyan színvonalon létezni, mint amit a kereszténység képvisel. Ne legyen célunk a nyugati civilizáció modern vívmányait minden áron kihasználni és felhasználni életünk minden területén. A miénk Dante, az övék a közösségi oldalak rombolása és mulandósága."


Ezt is ajánljuk


Egy tizenhét éves keresztény lány elbűvöli
az American Idol zsűrijét

Jennifer Jeffries, egy végzős középiskolai tanuló, lenyűgözte az American Idol zsűrijét egy saját maga által írt énekkel, ami a bűnnel való harcáról és az Istennel való kapcsolatáról szól.