A SEGÍTSÉG

Skeeter (Emma Stone) a főiskola befejezése után újságíróként próbál pénzt keresni, de elhatározza, könyvet ír az előkelő déli családoknál szolgáló cselédekről, méghozzá a szolgálók nézőpontjából. Hosszas rábeszélés után Aibileen (Viola Davis), Skeeter legjobb barátjának házvezetőnője, a hallgatást megtörve elsőként mesél a kívülállók számára zárt fekete közösség félelmeiről.


Annak ellenére, hogy Skeeter életre szóló barátságait kockáztatja, Aibileennel közösen folytatják a kutatást, és hamarosan több nővel találkoznak, akik szeretnék elmesélni történetüket, és kiderül, sokkal több mondanivalójuk van, mint amire számítottak.



A segítség az 1960-as években, Mississippi állam Jackson nevű városában játszódik, egy olyan tájon és korban, ahol mindennaposak a rasszizmus jegyében elkövetett merényletek és robbantások. Tate Taylor dramedyje mégsem vériszamos alkotás, egyetlen valamire való keresztégetés sincs benne.

Jellemző, hogy A segítség egyetlen erőszakos jelenetét egy női ármány okán bekövetkező rendőri letartóztatás képezi. A rendező tudatosan határolja el filmjét a történelem brutalitásától: afro-amerikai hősnői nem polgárjogi élharcosok, hanem megrázóan igaz történetek szókimondó mesélői.

A történet szerint egy főiskolát frissen befejező cserfes hölgy az önmegvalósítás útjára lépne: írónővé szeretne válni. A városi újság háztartási rovata mellett hamarosan meg is találja első könyvének vezértémáját: a déli családoknál szolgáló fekete cselédek világlátása érdekli, ezért – az állam elnyomó törvényeinek ellenszegülve – a baráti társaságánál alkalmazott házvezetőnők élményeit gyűjti csokorba.

Tate Taylor a cselédek megrázó tapasztalatait hol a cselekménybe ágyazva mutatja meg, hol egyszerűen a szereplők szájába adja, de a történetek jórészt az előkelő déli háztartások megfoghatatlan határjelenségét tárják fel.

Gyakran saját csemetéjük kárára fehér porontyokat nevelnek fel, hogy aztán felnőttként ők legyenek majd szerető(?) munkaadóik, akiket esetenként a fajgyűlöletre épülő társadalmi konszenzus tart béklyóban. A segítség egyfajta képlékeny kötődésről mesél, amelyet az anyaság problematikája és a patriarchális otthonába zárt feleség magánya határoz meg, ugyanakkor a faji különbségekkel megtámogatott munkaadói felsőbbrendűség ellenpontoz.

A teljes keresztény filmekkel ellentétben az ajánló filmjei nem kimondottan keresztény alkotások, hanem olyan értéket közvetítő filmek, amelyeket érdemes megnézni. Ebben a kategóriában csak részletek vannak.

A nicelife.hu csak beágyazási kódokat használ fel, amelyek külső videó portálokon feltöltött tartalmakra mutatnak. Oldalunk a hozzáférhetővé tett tartalmakat jogilag nem ellenőrzi, és nem keres olyan tényeket vagy körülményeket, amelyek jogellenes tevékenység folytatására utalnak.


EZEKET LÁTTAD MÁR?

Ádám almái

Az utolsó ember

Szégyen és szeretet


Szólj hozzá!