A PARÁZNA ASSZONY ARANYPOHARA |
Most vizsgáljuk meg közelebbről a parázna asszony kezében tartott aranypohár tartalmát. A fertelmes paráznaság lelki értelméről már szóltunk. Az egyház ilyen hűtlenségre csak úgy képes, ha elfordul a vőlegénytől, Jézus Krisztus törvényétől. Vitathatatlan, a pohár túlcsordul az Írást bemocskoló doktrínáktól és praktikáktól. Sokat közülük könnyen azonosíthatunk, mert azokat átvették az örökébe lépő egyházi intézmények. Ezeket később tárgyaljuk.
Vegyük a pohár tartalmát: pl. a keresztelés kiszorítja a bemerítéses keresztség helyét. Ezt a szokást Urunk soha nem gyakorolta és nem is hagyta jóvá. A keresztségről szólva egyetlen kifejezést használt, amelynek egy lehetséges jelentése van. Nem azonosítható a keresztvízzel meghintéssel, vagy kis mennyiségű víz ráöntésével. A keresztség szó szerint alámerítést, teljes bemerítkezést jelent. Ugyancsak a pohár tartalmára utal a vasárnap megtartásának tanítása a szombat ünneplése helyett.
A Bibliában sehol nincs eltörölve, de még módosítva sincs az Isten keze által írt Tízparancsolat.
Jézus a hetedik napot, a szombatot "szokása szerint" ünnepelte, és fizikai értelemben nem is lehetett tudomása a hét első napja megtartásáról (Luk 4:12), mivel a pogány "vasárnap" (angolban a Nap napja) az apostolok kora után jóval később lett bevezetve, azzal a céllal, hogy ellensúlyozzák a mitrászi napimádók és a tudatosan "áttérített" pogány császáruk, Konstantin erőteljes befolyását.
Az aranypohár tartalmára utal a görög-pogány felfogás, miszerint az ember halhatatlan lelke elragadtatik vagy az örök kárhozatra vagy az örök jutalomra. A Biblia sehol sem szól halhatatlan lelkekről. Jézus a halált alvásnak nevezte. Tanítása szerint a halottak öntudatlanul alszanak a sírban, amelyből az utolsó ítélet napján mindannyian felébresztetnek az örök életre vagy az örök kárhozatra.
"Ne csodálkozzatok ezen: mert eljön az óra, amelyben mindazok, akik a koporsókban vannak, meghallják az Ő szavát, és kijönnek; akik a jót cselekedték, az élet feltámadására; akik pedig a gonoszt művelték, a kárhozat feltámadására." (Ján 5:28-29)
Jézus ellentmondott egy másik népszerű tévhitnek is az aranypohár utálatosságait illetően. "Az örök kín és az izzó pokol" tanítása felel azért, hogy sokak elfordultak a szerető Megváltó kegyelmes ígéreteitől. Jézus szavai ismét világosak, félreérthetetlenek:
"És ne féljetek azoktól, akik a testet ölik meg, a lelket pedig meg nem ölhetik; hanem attól féljetek inkább, aki mind a lelket, mind a testet elvesztheti a gyehennában." (Mt 10:28)
Ez az ige a legmagasabb tekintély által teszi megkérdőjelezhetetlenné a tényt, hogy az ember teljes egészében meghal, és csak az igaz részesülhet az örök élet ajándékában.
"Mert a bűn zsoldja halál; az Isten kegyelmi ajándéka pedig örök élet a mi Urunk Krisztus Jézusban." (Róm 6:23)
"Amely lélek vétkezik, annak kell meghalni!" (Ezék 18:4)
"És olyanná lesz minden kevély és minden gonosztevő, mint a pozdorja, és megégeti őket az eljövendő nap, azt mondja a Seregeknek Ura. És széttapodjátok a gonoszokat, és porrá lesznek lábaitok nyomása alatt."
(Mal 43:1, 3)
A Szentírás több helyen utal az ítélet végső megnyilvánulására, amikor a gonoszok a tűz tavába vettetnek. Ez az örök halál, ebből nincs kiút, nincs feltámadás. Mivel a lélek eredendően nem halhatatlan, minden gonosz a Jézus által lakonikus rövidséggel megfogalmazott - "mind a lelket, mind a testet elvesztheti" - ítéletet szenvedi el.
Joe Crews "The Scarlet Woman" című írása alapján. |
A paráznaság rendszere | A parázna asszony neve |
Ezeket is ajánljuk